Pages

Cari Blog Ini

Sabtu, 25 Disember 2010

LoVe story~~~

Perkenalan aku dan kyla mmg x disangka2..dri laman web sosial..hingga ingin ke jinjang pelamin..hehehe..x di sangka perkenalan yg singkat itu leh merubah idup aku...
 tanggal 13/12/2009 kisah aku dan dia bermula..aku ingat lagi detik2 permulaan cinta kami..aku yg baru frust cinta,dia hadir menenangkan aku,memberi aku semangat..walaupun berkenalan di dlm mLife(maxis portal).
dia memperkenalkan diri dgn hanya nama Cha.dan aku pula mengunakan nama samaranku yg hebat,Razlan..hehe..hari demi hari dia telah berjaya membuat aku tertawan dgn dirinya yg agak sempoi..sporting..manja..tiap masaku diabiskan dgn handphone..asyik on9 24jam smpai kerja pun aku lupekan..(kemaruk cinta) la katakan...
 tp hampir sebulan perkenalan aku dan dia..ku mdapat tahu dia sudah pun mempunyai kekasih hati..diriku kecewa lagi..tp cinta itu memang buta..sehingga aku sanggup menunggu dan menjadi org ke 2 walaupun ku tahu ianya perit bg ku..hari demi hari berlalu..dia slalu menceritakan hal kekasihnye yg panas baran dan kuat cemburu..ku menjadi simpati terhadapnya..dan aku tahu ini la peluang untuk aku menjadikan ia kekasih hatiku,,dan aku xmahu melihat ia derita dan bersedih..
aku ingat lagi..aku selalu mendendangkan lagi lagu ST12..puspa kepadanye..dan mungkin dgn itu dia terpikat padaku..dari pada bercakap dan msg didlm hp,aku beranikan diri untuk mengajak dia berjumpa dgn aku..
setalah 3 hingga 4 kali ku mempelawanya..akhirnya ia setuju berjumpa dgn ku di KTM nilai..detik2 ini la yg xdapat ku lupakan..maklum la xpenah ag jumpe di dpan2..
pada hari dijanjikan..dan mase yg ditetapkan..aku awal2 sudah terpacak menunggu dia di  ktm..berdebar2 jantungku..mane la tau dia tu gemuk huduh ke..(memilih gak aku ni)..aku jd xtentu arah..kejap aku tunggu dpn 7e..pastu aku pikir dkat sgt..aku lari ke kedai makan..konon2nye nk tgk dari jauh la..lau yg dtg gemuk..sempat gak aku lari..hehehe (jahat betul aku ni).pastu aku terpikir jauh sgt la..mcm ne aku nk tau mane satu dia..time 2 ramai org..maklum la hari cuti..aku pun start moto pegi dpn ktm..sampai je dpn ktm..aku msg dia..lambat lg ke..? di ckap lambat lg..dlm 30minit..aku pun membelek2 la moto kesayanganku..tiba2 terdengar suara perempuan menegurku 'da sudah ke..?' perhhhh...terperanjat aku dibuatnye..kate 30min..sedar2 da ade blakang aku..xjadi aku nk usya dia dri jauh..aku xpercaya perempuan didpan aku ni secantik bidadari..dgn mengena t'shirt berwarna coklat..berseluar jean hitam..dan berambut ikal adalah dia NURUL SHAKILA ASHIKIN..berdegup2 jantungku melihatnya..
Dari masa itu lah..hatiku menjadi tertawan dgnnye..hatiku selalu memikirkannye...siang malam ku hanya ada dia..tp dia tetap belum memberikan aku pertanda yg dia sanggup menerima aku dlam hidupnye..dia begitu takut meninggalkan boyfriend dia yg panas baran 2..erti kesabaran aku membawa berkat..setelah pujuk rayu aku,dia akhirnya sanggup meninggalkan nye..dan menerima aku di dlm idupnya..Tarikh keramat 13/12/09 sentiasa di hati ku..dan pada tarikh itu la aku berjanji dgnnya yg aku akan membahagiakan dia dan akan membuat hidupnya ceria disampingku..
aku dan dia menjadi rapat..tiap2 malam aku berulang ke banting..semata2 mahu melepaskan rindu..restoran nasnin menjadi saksi percintaan kami...hampir 2 bulan aku berkenalan dgnnya..aku membuat keputusan untuk pulang ke kampung halaman ku di ipoh,perak..hati aku begitu sedih untuk meninggalkan dia..dan aku tahu aku  mungkin akan membuat dia bersedih atas keputusan yg aku buat..
sejak kepulangan aku ke kmpung..aku merasakan aku begitu jauh dgn nya..jarak memisahkan kami..hari demi hari berlalu..aku smakin sibuk dgn urusan perniagaanku hingga kadang2 aku terlupa padanya..call pun jarang,msg pula apatah lg..kehidupan ku begitu sibuk..maafkan b cyg...
dalam kesibukan itu..aku berjumpa dgn teman skolahku mase form 5..hubungan aku dan dia menjadi rapat..dan membuatkan aku terus terlupa padanya..tp aku tidak la menjalinkan hubungan dgn teman skolah ku itu..cuma dia menjadi kawan yg sentiasa ade disampingku..tp tuhan itu maha kaya..dan memberikan aku pentunjuk..teman skolah yg aku anggap kawan itu..rupanye menaruh harapan terhadapku..dan dia sanggup merosakkan perhubungan aku dan kyla..tidak ku sangka2...
aku ingat lagi kyla call aku,dan dia meminta hubungan ikatan percintaan diputuskan..aku tercenggang..apa kesalahanku..rupanya teman skolah aku itu telah memberitahu kepadanya kyla tentang hubungan aku dan dia..
saat itu,hati ku hancur..kesal atas perbuatanku..aku begitu mencintai dia..dan aku merayu padanya supaya jangan meninggalkan aku..tanggisan dan air mata cintaku dpt menyelamatkan aku..dia memberi aku peluang ke 2..aku bersyukur..kerana masih sempat memperbaiki kesilapan aku terhadap kyla..
dan dari itu la,aku buktikan kepadanya yg aku btul2 mencintai dia..dan aku juga menyesal atas perbuatan aku..setelah hampir sebulan kejadian 2..aku menyatakan terhadap dia..yg aku ingin menyunting dirinya untuk menjadi pemasuri dihatiku..dan dia terima lamaranku..
aku ingat lagi,mula2 nk menyatakan hasrat aku ingin bertunang dgnnya kepada ayahnye..Makk aihh..rase nak tercabut rongga2 badan aku..maklum la...ayahnye 2 bekas warden penjara...nk senyum pun payah..
pada siang 2..selepas mkan dirumahnye..aku nk bagitau la  kat ayah dia...tp aku xtau cara nk mulakan..korang mesti paham keadaan aku mase 2..pas je makan..aku duduk jap mengadap ayah dia..time 2 aku hanya pikir..mcm mane nak mula..arggghhh..buntu..xtau..aku keluar umah..pasang rokok sebatang..xsampai 30saat rokok 2 da abis..pikir ayat punya pasal..agak2 aku dah xtau nk ckap pe..aku masuk..baru je nak duduk..ayahnye terus je bertanya..apahal nak jumpa pakcik ni ha..aduh...tergagap2 aku dibuatnye...aku pun terus je cakap..macam ni pakcik...sy ngan kyla ni dah rancang nk bertunang..ckap sambil tergagap2...hahaha...pas2 ayah dia tanye bile..? 1 hb 1 2011..pakcik,aku mjawap..pas2 kena la ceramah tentang kehidupan berkeluarga...arghh..time 2 aku dgr ngan x dgr je..janji aku da bgtau..hehhee..
tp dugaan nk bertunang ni byak rupanye..duit usah ckap la..nk sedia barang2 lgi..aku ingat senang je...rupenye...huh!!!tuhan je tau..tp nasib aku baik..nasib baik bonda tercintaku sdiakan semuanye...cume aku sediakan fulus je,,hehehe...(jgn ckap aku anak mak lak..)
ermm..begitu la kisah cinta  aku(ALIFF FTHRI) dgn dia (NURUL SHAKILA ASHIKIN)..lau dipikir2 balik..byk dugaan dan rintangannye..cume aku malas nk cite kat sini..biar la ianya kekal dlm idup ku...pada cyg,b nk bgtau..mcm mane pun dugaan dan rintangan yg dtg...b tetap cintakan cyg..dan b nk cyg tahu..hanya cyg ade dlm ati b..b betul2 xsabar nk tunggu majlis pertunangan kita pada 1hb 1 2011...i love u syg...
-aliff fihri-

2 ulasan:

  1. so sweet.. ;)
    p's= along baca tak nih??
    soh die baca...

    BalasPadam
  2. along bace da kot...hee..baru nk blajar wat blog..ade idea bgtau la ek kakwa...

    BalasPadam